22 februari 2010

När tanken är snabbare än förnuftet

Jag pratar ibland innan jag tänkt färdigt, vilket kan straffa sig. Jag är inte ensam om det.

Sonen till en av min kompisar var på fest där det även var personer som han inte träffat förut. Framåt kvällen kom sällskapet in på politik och kompissonen hade åsikter om socialdemokraten Thomas Östros. Bland annat hävdade han med emfas att Östros saknade utbildning.

Då sa killen som satt bredvid honom att Östros visst hade utbildning och hade akademisk examen i nationalekonomi. "Hur f-n vet du det? undrade kompissonen. "Jag är hans bror", svarade killen bredvid. Tablå och ridå.

1 kommentar:

  1. Det är ju många politiker som saknar egentlig utbildning. Carl Bilt, tex. Han har enligt regeringens webbplats "Högre studier, Stockholms universitet
    Studentexamen, Östra Real, Stockholm". Vad är det, liksom? Jag minns Tomas Östros från min studietid i Uppsala. Han satt ständigt på HUM-C och hade bokbord med s-tudenternas material. På den tiden hade han hår.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...