1 februari 2010

Våran kåk på bokomslaget


En nyutkommen bok som heter "Jag ska fånga en ängel" av författaren Håkan Östlundh har vår kåk i Sollentuna som illustration på omslagets första sida (se bilden). Den här boken handlar om Sollentuna där författaren (född 1962) växte upp. En av bokens huvudpersoner är polis i Sollentuna. Håkan Östlundh har tidigare skrivit flera deckare, som utspelar sig på Gotland.

Bilden på vårt hus togs 1996 när Aftonbladet gjorde reportage om vår katt och skrev "Huskatten höjde fastighetsskatten" - men det är en helt annan historia. Jag minns att man tog flera bilder på vårt hus då, bilder som sedan hamnade i deras fotoarkiv där bokomslagskreatören har hittat bilden.

Att vår kåk figurerar på ett bokomslag är ju en kul grej. Om vår kåk dessutom figurerar i boken vet jag inte, då jag ännu inte har läst den. Jag återkommer i den frågan.

Tillägg den 18 februari. Nu har jag läst boken. Vår kåk figurerar inte i den.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...