10 januari 2014

Gamlifieringen är oundviklig

I dag när jag kom till gymmet tog jag som vanligt på mig mina shorts och min t-tröja. Jag hissade upp byxorna i midjan och stoppade noggrant ned t-shirten. Efter avslutat pass läste jag i Friskis & Svettis tidning "Friskispressen" att så får man absolut inte göra. Kortbyxan ska hänga längre ned på höften och t-shirten ska vara lös och ledig utanför byxan - absolut inte nedstoppad i den!

Min son som är 33 år hade köpt ett par jeans som hans sambo dömde ut som gubb-byxor. Alltså fick jag ta över dem.

Min svärfar löste korsord på lördagarna. Detta ansåg jag vara totalt meningslöst. Ödsla tid på sånt larv! Nu sitter jag själv där - varje dag - tillsammans med hustrun och löser korsord.

Jag har en pendyl i köket och pelargonier i fönstret. Men än så länge har jag ingen rollator eller rutig gubbkeps eller för korta gabardinbyxor. Men de kommer säkert de också.

Gamlifieringen är oundviklig. Alla kommer att drabbas av den bara åren får gå. Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...