12 april 2011

Värmande kommentarer

Pensionärsorganisationerna har höjt rösten och bl.a. krävt ändrade pensionsregler och höjd pension. Men moderatminister Kristersson är kallsinnig. "Jobba längre i stället så får ni bättre pension" var hans svar. (Jaja, han blir väl själv pensionär nångång...)

Jobba längre är väl ok bara man har något vettigt att göra. Det är inte alla förunnat. Det är inte helt ovanligt att gamla trotjänare - varav många varit i chefsställning - anses förbrukade i 60-årsåldern och hamnar i kylan på sin arbetsplats. De blir sittande med meningslösa uppgifter eller helt utan uppgifter. Jag vet av egen erfarenhet. Och jag har sett fler exempel på min gamla arbetsplats Skatteverket.

Om jag hade fått fortsätta att jobba med det jag var bra på och gillade så hade jag säkert jobbat än i dag. Jag träffar då och då arbetskamrater som fortfarande jobbar på verket. Bara den här veckan har jag fått två positiva kommentarer, typ "Vi saknar dig, Tänk om du jobbat kvar!" Sånt värmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...