21 januari 2020

Nu har jag till slut fått svar från Lantmäteriet

I ett inlägg här den 20 december förra året berättade jag att jag mejlat Lantmäteriets kundcenter den 12 oktober och inte fått svar - trots flera påminnelser. Till slut skickade jag ett frankerat pappersbrev. Nu har jag fått svar, dels på mina frågor och dels en förklaring till dröjsmålet.

Trots all kritik mot Postnord verkar vanliga pappersbrev funka bättre än digitala dito - i alla fall om man vill kommunicera med Lantmäteriet. Nu har jag dock fått svar.

Först kom ett telefonsamtal från en trevlig kvinnlig handläggare och sedan kom ett uttömmande svar via mejl med flera intressanta bilagor som svar på mina frågor. Tack för det! Bättre sent än aldrig.

Jag har hela tiden tyckt det var märkligt att jag inte fått något svar. Det måste ju vara något tekniskt strul, har jag tänkt.

Och helt rätt. Orsaken till att mina mejl inte nått ända fram var enligt den förklaring jag fått ett spamfilter hos Lantmäteriet.

Deras it-nissar har gått till botten och funnit att jag i min mejlfot har med adressen till min blogg (bjorntharnstrom.blogspot.com). Att den adressen funnit med har gjort att mina mejl stoppats av deras filter som inte tar emot mejl där blogspot.com finns med.

Nu har man tagit bort den spärren för mig så nu ska det vara möjligt för mig att mejla deras kundcenter (och förhoppningsvis få svar inom vettig tid).

Men jag tycker det är märkligt att det bara är den svenska lantmäterimyndigheten som varit den enda mottagare i hela världen som hittills inte kunnat ta emot mina mejl.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...