9 april 2014

"Skatternas historia" i repris efter 33 år

För 33 år sedan när jag jobbade på Riksskatteverket i Solna producerade jag en skärmutställning om skatternas historia. Jag lät göra den i 150 exemplar och såg till att den kom ut till vartenda skattekontor i hela landet. Nu finns det bara några enstaka exemplar kvar av utställningen.

Två av dessa har nu vecklats ut och ställts upp på Skatteverkets huvudkontor i Solna, vilket jag initierat tack vare mina kontakter med verket. Det är nog många nuvarande anställda i Solna som inte sett utställningen förut så jag tänkte att en repris skulle vara bra. Skatternas historia i ett månghundraårigt perspektiv är inte precis någon färskvara och utställningen är därför tämligen tidlös.

4 kommentarer:

  1. Hade inte vi den där i källaren hemma också ett tag? Eller delar av den? Eller misstar jag mig nu...?

    SvaraRadera
  2. Jo, fast den var i en mindre version,

    SvaraRadera
  3. Den finns kvar i uppsala också, dock vet jag inte hur komplett den är. Står i vårt stora förråd...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att nån har den kvar! Den är i tre tredelade delar. Det vore kul om den kom till användning hos er. t.ex. inför deklarationen nästa år.Ni kanske har en reception där den får plats?

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...