12 september 2011

Jag är inte ensam

Jag har i tidigare blogginlägg varit kritisk till den så kallade genusvetenskapen - en slags pseudovetenskap som gillas av feminister (se den 26 mars 2011). Jag har också varit kritisk till så kallade jämställdhetsplaner (se den 1 september 2010). I dagens SvD har jag hittat en som tycker likadant.

Det är filosofen och författaren Roland Poirier Martinsson som tar upp ämnet feminism i sin kolumn på tidningens ledarsida.

Så här skriver han: "Det är 2011 och vi kan med största sannolikhet sortera in feminismen med frenologin och freudianismen, i kapitlet över historiska trender vars lockelse efterhand blir allt svårare att begripa."

Han fortsätter så här: "...under den korta period då feminismen faktiskt drev fram beslut, infördes en mängd --- krav i alla möjliga sammanhang, jämställdhetsplaner, genuskurser, unisexundervisning, inga volanger på gympan - you name it."

Nu har jag fått min bekräftelse. Det är skönt att veta att jag inte är ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...