24 juli 2021

Hur ska det gå för Liberalerna?

 Liberalerna, dvs. f.d. Folkpartiet, ligger risigt till. De kommer nog att åka ur riksdagen om drygt ett år. Jag tror inte att de kommer få tillräckligt med stödröster för att hålla sig kvar. Bytet av logo, namn och partiledare blev inte den vändpunkt som man trodde. Kan man inte attrahera väljare så är det kört. Hur ska man göra då?

Jag gillar varken kommunister eller nazister. Att lägga min röst på Dadgostar eller Åkesson är helt uteslutet. Som allmänborglig finns ju bara Liberalerna nu när Annie blivit sosse och när Ebba och Uffe blivit halvnynazis.

Många trodde att partiet skulle få ett rejält lyft när Nyamko Sabuni blev partiledare, Hon var känd som tuff och frispråkig när hon var minister i Reinfeldts regering, Hennes motkandidat som partiledare Erik Ullenhag som försvunnit utomlands som ambassadör kanske hade varit bättre, vem vet?

Nya kommunistledaren Dadgostar har lyckats profilera sig. Det gjorde hon genom att få landets alla hyresgäster att gå på hennes bluff om höjda hyror.

Trots sin hudfärg har Nyamko varit tämligen färglös i debatten och medierna. Hon borde tala ett enklare klarspråk i stället för sin "akademiska". Göra som Dadgostar, köra med lite halvsanningar och prata så folk förstår.

I stället för att säga "lärarna måste respekteras och det ska vara arbetsro i skolan" skulle hon säga "inga mobiler eller kepsar på lektionerna" och "mobbarna ska tas i kragen och kastas ut" och "den som spottar på och slår sönder sin lärare ska lämnas till ungdomsvården och lära sig veta hut".

Då fattar "Svenne och Irma i Hökarängen" vad hon egentligen menar.

Det var inte bra att byta bort Folkpartiet. Liberal är ju även Annie Lööf, säger hon. Det blir en oklarhet här. Den som känner sig liberal kan ju lika gärna rösta på C då.

Sen var nya loggan (den erigerade penisen) inte någon fullträff. 

Nä, svenska folket vet inte sitt bästa. De flesta i detta land är ju egentligen folkpartiklar/liberaler. Fast det vet inte om det.


2 kommentarer:

  1. "Ebba och Uffe blivit halvnynazis". Inte särskilt snällt skrivet. Dessutom helt osant. J.L.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, jag skruvar till det en aning, något som väcker känslor(vilket jag tycker Nyamko borde göra oftare). Dadgostar kallar jag för kommunist, Annie Lööf för sosse och Ebbaa och Uffe för halavnynazis. Dom som inte gillar SD drar ju alltid fram partiets förflutna med inslag av nynazaister. Och dom som inte gillar varken M eller KD kör ju hela tiden med deras förmodade blivande samarbete med SD.
      Därav mitt påkletade epitet på dessa två borgerliga partiers ledare. Men jag håller med att det inte är sant. Lika osant som att Annie är sosse. Men att jag ser Dadgostar som kommunist backar jag inte från. Namnbytet till VPK sen till bara V var bara kosmetika för att lura naiva och historielösa (unga?) väljare.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...