21 mars 2019

Bortblandade sporter på sportsidan i SvD

Jag har tidigare här på min blogg kritiserat sportnördarna som är reportrar och skriver artiklar till tidningarnas sportsidor och dito bilagor. Se mitt inlägg den 18 december 2015. Där ondgjorde jag mig över att man ofta inte i texten nämner vilken sport som avses. Nördarna skriver för andra nördar som givetvis bara behöver ett efternamn för att genast veta vilken sport som avses. 

Men vi som inte är särskilt sportintresserade och definitivt inte är nördar i ämnet får gissa sig till vilken sport som texten handlar om. Eller också avslöjas det i slutet av artikeln.

Men i dagens Svenska Dagblad var det en helt annorlunda fadäs som fångade min frus intresse på sportsidorna. Hon pekade och sa: "Hi-hi, titta här! Nu har dom skrivit helt fel. Nu har Calle Halfvarsson blivit ishockeyproffs!" För den som inte vet så åker Calle H. skidor.

Se själva. Så här såg den lilla artikelnotisen ut:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...