28 juni 2020

De mest lästa inläggen på min blogg

Jag började blogga i januari 2010 och sedan har jag fortsatt och krystat ur mig sammanlagt 1 180 inlägg med varierande innehåll. Första året hade jag i snitt nästan fem inlägg i veckan. Nu är det i snitt bara ungefär ett i veckan.  
Mina besökare närmar sig 75 000 och de har gjort 225 000 sidvisningar och lämnat 474 kommentarer. Mina följare är få, bara nio stycken. Av alla mina 1 180 inlägg är det några som fått flest besökare:

1. "När jag skulle byta gasolflaska" (18.12.2011).  Det har varit 5 270 personer som hittat inlägget där jag beskriver mitt tillkortakommande. Det är tydligen fler än jag som inte vet hur man byter gasolflaska.

2. "Netto billigast - ICA Maxi dyrast" (30.9.2013). För snart sju år sen jämförde jag priserna på diverse matvaror hos handlarna i min hemkommun. Märkligt att det har intresserat över 3 000 personer.

3. "Det går att åka båt från Stockholm till Örebro" (24.7.2010). Det är tio år sen jag medföljde en större motorbåt från hemmahamnen i  Edsviken till min barndomsstad Örebro. Det blev ett inlägg som lockade 2 640 personer att läsa, samt även en artikel i en båttidning. 

4. "Mina sista fem år på Skatteverket" (27.5.2010). Efter att ha gett Skatteverket i stort sett hela mitt yrkesliv och jobbat alldeles för mycket hamnade jag i kylan. Mina sista år på verket beskrev jag i ett inlägg som nästan 1 500 har kollat.

5. "Att avliva en katt" (26.2.2010). Dotterns katt blev sjuk och måste avlivas. Det klarade inte hon utan besöket hos veterinären gjorde vi föräldrar. Hur det gick till berättade jag i detta inlägg som nått knappt 1 200 besökare.

Alla dessa fem-i-topp inlägg gjorde jag för länge sedan, varav tre av dem mitt första bloggande år. Som jag nämnt ovan finns det 1 175 inlägg till att läsa för den som vill. Och fler kommer det att bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...