20 juli 2016

Snabb och bra service!

Det händer att jag måste ta kontakt med myndigheter av olika slag. Det är dock inte ofta. Jag nyttjar då - om det går - deras mejladress och skickar ett mejl. Oftast får jag svar, som i de flesta fall dröjer en dag eller två. Ibland får jag inget svar alls, vilket har hänt när jag t.ex. mejlat polisen. Min hemkommun Sollentuna är dock rätt bra på att svara snabbt.

Jag blev 70 år nu i juli och då minskade min statspension som jag får från Statens pensionsverk (SPV). Men de minskade inte den preliminära skatten, så jag fick ut en tämligen liten summa.

Därför avsände jag igår ett mejl till SPV och bad dem justera mitt skatteavdrag nedåt. En timme senare fick jag ett samtal på mobilen när jag var ute och gick. Det var en vänlig man på SPV som berättade att han ändrat mitt skatteavdrag och förklarade samtidigt varför det inte skett med automatik.

Jag tackade honom för snabb och bra service. Och detta mitt i semestertiderna. Bra jobbat SPV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...