20 november 2023

Kvinnorna gillar min kilt

I lördags var jag på middag tillsammans med 1 400 andra gäster. Självklart hade jag min skotska höglandsdräkt på mig och givetvis även min NOR-medalj. När jag är uppkiltad på detta sätt får jag alltid kommentarer, så även denna gång.

Den vanligaste frågan slapp jag dock. Det är då ofta en kvinna som undrar om jag under kilten har kalsonger eller ej. Däremot var det flera för mig helt obekanta damer som gav mig komplimanger för att jag var klädd i kilt.

Men även några män vågade ge mig beröm och tyckte jag var modig som gick i kilt.

Det som var roligast var att en ung tjej, hon var väl i 30-årsåldern, som kom fram till mig och berättade att hon var från Skottland. Hon undrade vilket tartan (kiltmönster) jag hade. Jag fick då chans att berätta min story om hur det kom sig att jag snöade in på Skottland redan som tolvåring.

Har jag inte berättat den för dig så kan du lyssna här: https://sverigesradio.se/artikel/7184963 (Det är ingen direktlänk utan du får kopiera och klistra i den).

1 kommentar:

  1. Du är ju en kulturupplevelse i din kilt, Björn.
    Jag googlade på "Björn Thärnströms kilt". Då får man upp ditt blogginlägg från den 3 oktober 2021 ("Varför har jag en kilt på mig?") o kan läsa historien bakom ditt kult-intresse. Kul!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...