5 augusti 2020

Jag fick ingen tidning den här gången heller

Den 23 juli skrev jag ett inlägg och berättade att jag hade försökt att uppmuntra mitt tidningsbud, men misslyckats. Det kuvert som jag placerade på kvällen halvvägs i brevlådan och halvvägs utanför tydligt adresserad till tidningsbudet var orört morgonen efter. Dessutom hade jag inte fått någon tidning alls. Förmodligen hade budet missuppfattat allt. Nu har det hänt igen.
 
Kuvertet innehöll ett vänligt brev där jag öste beröm över tidningsbudet som är uppe så tidigt varje morgon,  oavsett väder, för att se till att jag får min tidning - även eftersänd till torpet i Bergslagen. I breven fanns också en hundralapp.
 
Samma procedur upprepade jag i går kväll och när jag i morse gick ut till torpets brevlåda på andra sidan landsvägen satt brevet kvar orört. Och åter fick jag ingen morgontidning.
 
Jag blev irriterad och besviken. Här försöker man vara generös och empatisk och vill belöna en arbetare som har ett otacksamt och föga uppmärksammat jobb. Den tjänst som levereras betyder mycket för mig. Vad händer? Jo, den tjänst jag försöker belöna uteblir helt.
 
Jag kan bara tolka det som skett på ett av två sätt. Antingen har mitt bud en grav funktionsvariation (dvs. är totalt dum huvudet) eller är en (svartjobbande papperslös?) invandrare som är analfabet (eller i vart fall inte kan läsa svenska).
 
Nu har jag försökt ge mitt tidningsbud en verbal och pekuniär uppmuntran vi två olika tillfällen. Båda gångerna har det gått helt åt fanders. I stället för att ev. få ett  litet tack har jag "straffats" med att inte få min tidning.
 
Jag ger upp, skiter i alla jävla otacksamma tidningsbud (trots att jag fortfarande tycker att dom gör ett bra jobb).
 

1 kommentar:

  1. Du får gå upp litet tidigare och ta ett personligt snack med honom/henne. Det tror jag skulle hjälpa.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...