15 januari 2010

Kylan kostar i uppvärmning

I dag var det inte så kallt som det har varit tidigare. Risken finns att jag måste plocka fram skidorna. Min fru har hotat med det. Men det finns ju alltid något som man måste göra inomhus att skylla på... och sen så har jag ju min envisa förkylning som ursäkt!

Det är många år sedan det var så här kallt så här länge så här års. Det är ju vackert med snön och rimfrosten på alla träden. Men kylan kommer att märkas på elräkningen.

Jag har haft koll på uppvärmningskostnaderna under alla år vi bott i egen kåk. När kåken tilläggsisolerats märktes ingen skillnad. När den hade byggts ut märktes ingen skillnad. När familjen blev större och även innefattade två tonåringar märktes ingen skillnad. De enda gånger då jag fick en märkbar skillnad i el- och uppvärmningskostnaderna var när det var några veckor med sträng kyla. Alltså som vi har det nu.

Varför är det så kallt? Det måste väl - som det mesta nuförtiden - bero på den globala uppvärmningen?

PS. Är Kebnekaise en laptop?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...