13 mars 2010

Snopen och förnedrad

Jag slutar nu att jobba efter 40 år på Skatteverket. Nu har jag semester och jag är fortfarande anställd. Min sista anställningsdag är den 31 mars. Jag har i alla fall lön tills dess (hoppas jag). Sista arbetsdagen var för någon vecka sedan och avtackningen var i onsdags.

I dag (lördag) åkte jag till verket för att skicka tack-e-brev till de som uppvaktat mig med anledning av min avgång. Men si - jag kom inte in på min arbetsplats. Jag var obehörig. Det kändes både snopet och förnedrande. Mina känslor för verket börjar svalna fortare än jag hade trott.

3 kommentarer:

  1. Äsch, se det bara som supereffektivt och bra att inte löst folk - som du eller jag - släpps in. Hälsar Eva S (anställd och tjänstledig)

    SvaraRadera
  2. Jaja, du har nog rätt. Dessutom ska man ju inte vara på jobbet när man har semester...

    SvaraRadera
  3. Hej !
    Fick din bloggadress av f.d. arbetskamrater. Jasså man ville släppa dig redan nu, dvs. i förtid. Hoppas Du fick vettiga villkor. Din sista arbetsdag, om än i form av semester, är m.a.o. dymmelonsda´n och då är det tillåtet att i smyg sätta lappaar på sina medmänniskor - åtminstone var det det i vissa landsdelar. Ses vi i veteranföreningen ? Ha de´
    Leif L
    leif.ob.larsson@gmail.com

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...