26 mars 2010

Nu är jag veteran på riktigt

Föreningar är inte min grej. Trots det är jag med i flera, har jag kommit på. Sedan många år har jag varit med i Villaägarna (vilket gav mig en rejäl rabatt när jag nyligen köpte bil), Friskis å Svettis (som får mig att röra på mig), Svenska turistföreningen (bara för att min brors svärson är regionchef där) och nu är jag även med i RSV-Veteranerna - en förening för pankisar som jobbat på verket i Solna.

I går var det veteranårsmöte i Solna. Av föreningens 230 medlemmar hade drygt ett 30-tal mött upp med gamle GD:n Gösta Ekman - still going strong och snart 91 år - i spetsen. Pigg och klar i knoppen som en tonåring. Jag fick även träffa en del andra gamla kamrater och jag kände mig förflyttad 20 år tillbaka i tiden. Magarna var lite rundare och ryggarna lite mer krokiga än när jag sist såg dem.

Jag är, som sagt, ingen föreningsmänniska. Stadgar, protokoll och annan föreningsbyråkrati är inte min grej. Trots det gick jag med på att bli invald i styrelsen i går, men bara som suppleant och bara för ett år. Nu är jag riktig veteran. Känns konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...