30 mars 2010

Släpp fångarne loss, det är vår!



I dag känns det bra - av flera skäl. Först och främst verkar det att bli vår även i år, även om det sett hopplöst ut länge med snö och kyla. Vårblommorna har börjat ta sig upp genom fjolårslöven på södersidan där solen ligger på och värmer.
Sedan är jag en lössläppt "fånge"! I dag klippte jag de sista banden med verket i Solna. Jag var där på eftermiddagen, dels för att uppvakta en kollega som fyllt 50, dels för att lämna tillbaka min skitiga förmånsbil med tillbehör, min jobbdator och min tjänstemobil samt tjänstekortet m.m. Det kändes faktiskt rätt skönt.
Formellt sett är min sista anställningsdag i morgon den 31 mars, men jag tar ut mina sista semesterdagar nu. Från och med den 1 april (inget skämt) är jag pensionär på heltid. Och jag är nybliven medlem i Sveriges pensionärsförbund (SPF). Ytterligare en förening för mig, alltså. Se så det kan gå.

PS. Apropå skämt "så sa frukthandlaren att allt skämt är ruttet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...