31 december 2010

Gott Nytt År!

Det här är mitt 250:e inlägg sedan jag för ett år sedan (med hjälp av dottern) startade min bloggbok. Hittills har jag haft mer än 7 500 besök.

Jag har alltid gillat att skriva och började som tonåring att skriva insändare i Nerikes Allehanda, som är min hemstad Örebros enda kvarvarande tidning. Och på den tiden tog man in allt (även det jag skrev). Sedan fortsatte jag och fick utlopp för min skrivklåda som redaktör för Skatteverkets interntidning i mer än trettio år, där jag bl.a. skrev en kolumn som uppskattades av många medarbetare, men inte alltid av cheferna. Nu fortsätter jag på min blogg där mina inlägg mer har karaktär av insändare än en löpande dagbok över den triviala vardagen. Det är väl ett sätt för mig att synas och få bekräftelse - ett slags digital graffiti.

I dag är jag pankis i förtid, 64 år, fem månader och 27 dagar gammal. Lite glömsk, ont i ena knäet men mår för övrigt prima. Gott nytt år på er, mina kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...