2 december 2010

Vi är redan med i Nato

Den 3 november skrev jag ett inlägg på min blogg om Sverige och Nato. Jag menade att vi i praktiken redan är med - fast i smyg - men att politikerna hymlar om saken. Det enda rätta är att vi öppet går med, vilket majoren Björklund i Folkpartiet vill att vi gör. Det hedrar honom att han talar klarspråk.

Nu har dokumenten som läckt ut via Wikileaks visat att Sverige har ett omfattande samarbete och nästan räknas av USA som allierad. Och detta samarbete har pågått både när sossar och borgare har regerat. Våra politiker borde lägga korten på borden, visa sig raka i ryggarna och se till att vi blir fullvärdig medlem i Nato, vilket gör att vårt inflytande över besluten, som tas där, ökar.

Tillägg den 3 december: Ovanstående inlägg skrev jag i går förmiddag. I dag så tar ledarskribenterna i både SvD och DN upp samma sak. Jag tror inte dom läste min blogg igår. Vi har bara tänkt samma sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...