20 december 2010

Det gäller att se det positiva

De senaste vintrarna har min hemkommun haft mycket bra snöröjning. Men inte i år. Snön ligger tjock på trottoarerna och jag har sett fyra-fem snöröjningsfordon åka förbi på min gata utan att göra bruk av sina plogar. Varför kan man inte ploga trottoaren när man i alla fall är ute och åker? Jag begriper ingenting.

Min hemkommun har begåvats med ett stort och tjusigt köptempel; Sollentuna Centrum, heter det. I dag var det slirigt att komma in i p-huset, för snön hade följt med bilarna in på uppfarten och gjort den hal. Två av de tre hissarna i centrum var ur funktion. Rulltrappan likaså. Men anläggningen är full av tjusiga butiker. Dressman och Clas Ohlson platsar inte. De är för folkliga.

Men, men. Jag är ju en gnällig närking. Allt kunde dock var värre. Nu vänder det och blir ljusare och om några månader är det vår igen. Dessutom har jag bara ont i ena knät; det kunde ju vara båda. Så jag har tur i alla fall. Det gäller att vara positiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...