28 oktober 2011

Landstinget månar om oss panschisar

Från och med detta år är jag panschis på riktigt, dvs. jag har fyllt 65 år (och dessutom tagit ut all min pension). Det har medfört att jag i blivit privilegierad - av landstinget. Det tackar jag för.

Vad har då skett? Jo, man har erbjudit mig gratis influensavaccinering och jag tog min spruta häromdan. Samtidigt blev jag erbjuden en spruta till - också gratis - mot lunginflammation, som jag också tacksamt tog emot. Tidigare har jag - gratis - fått lämna skitprov för att kolla tillståndet i tarmen. En annan möjlighet som jag också utnyttjat (dock mot viss egen betalning) var att få min aorta kollad genom ultraljud för att se om jag hade bråck där (vilket jag inte hade).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...