5 oktober 2011

Inte lätt att göra sin röst hörd


Ni som följt min blogg en längre tid har sett att jag engagerat mig i frågan om asylmottagningen i bergslagsbyn Stråssa. I ett försök att lyfta frågan till en högre politisk nivå skrev jag en debattartikel, som varken DN, SvD, Expr eller AB ville ta in. (Artikeln i sin helhet publicerade jag på min blogg den 2 oktober med rubriken "Asylmottagningen kan bli bättre".)

Men jag gav inte upp. I stället kortade jag artikeln till en insändare på 1 800 tecken som jag skickade till SvD. I dag tog man in den (se sid 29), fast ytterligare förkortad.

Att som vanlig privatperson få in en debattartikel i en storstadstidning är i stort sett omöjligt. Debattsidorna är till för kändisar som t.ex. politiker, proffstyckare och akademiker som utrett eller forskat i något. Vi vanliga dödliga får hålla oss till våra bloggar...

PS. Om du högerklickar på bilden får du upp den i storlek så den blir läsbar. SvD slarvade med redigeringen. Ordet "hos" ska in före Erik Ullenhag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...