19 juni 2010

Det kungliga bröllopet

Nästan allt i medierna de senaste veckorna har handlat om dagens bröllop. Jag måste erkänna att jag tycker det är kul med all uppståndelse. Underhållningen igår kväll från Konserthuset var mycket bra, men jag undrar varför Boxer-Robert satt bredvid Victoria hela kvällen? Statstelevisionen har ju ingen reklam?

I dag på bröllopsdagen valde frun och jag att förlägga vår förmiddagspromenad till centrala Stockholm. Det var fullt med poliser i nypressade uniformskjortor; många av dem till åren komna (poliserna alltså, inte skjortorna) och dessutom med en viss rondör. Jag skulle tro att det var första gången på många år som de var ute på stan i uniform.

På Skeppsbron låg de danska och norska kungafartygen "Dannebrogen" respektive "Norge". Eftersom det hängde massor med folk och fotografer vid det danska skeppet stannade vi upp där och jag fick ovanstående bild. Det är det danska kronprinsparet som just klivit ned för lejdaren för att färdas vidare i bil. Prinsessan Mary verkar hälsa på en äldre herre genom att på eskimåvis gnugga näsan med honom. Nä, så var det givetvis inte... men en bild ljuger väl aldrig?

3 kommentarer:

  1. Jag såg Anitra i kyrkan...

    SvaraRadera
  2. Ja, det gjorde jag med. Även hennes make syntes.

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som Prins Richard (danska Drottningens syster Prinsessan Benediktes make) hon gnuggar näsa med.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...