16 maj 2011

Slipsglömska

Min svägerska skulle åka på bakluckeloppis i lördags och fick lite grejor med sig från mig. Hon skulle vara där och försöka sälja grejorna tillsammans med en väninna. Mina bidrag var muggar, parfym, lås, oanvända slipsar (i sin originalplastförpackning) m.m.

Idag kom svägerskan och lämnade tillbaka de av mina grejor som inte gick att bli av med. Då berättade hon att en av mina slipsar hade upprört väninnan som var med. Väninnan hade varit med på mitt 60-årskalas för fem år sedan och och då gett mig en slips - en specialdesignad (och säkert mycket dyr) slips. Den slipsen hade jag skickat med till loppiset!

Väninnan var inte glad och tog tillbaka slipsen. Helt rätt gjort. Snacka om att jag kände mig bortgjord. Och skamsen. Men, men... så är det när man inte kommer ihåg saker och ting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...