5 maj 2011

Nu har jag fått förklaringen

När jag var ung var jag definitivt inte det självklara pojkvalet för klassens snyggaste tjej. En lektion - från en rast till en annan - hade jag dock ihop det med henne när jag gick i folkskolans femte klass. Nu förstår jag vad tjejernas bristande intresse för mig under åren har berott på. Min dialekt.

Sifo har kollat - på uppdrag av dejtingsajten E-kontakt.se - vilka dialekter som är sexigast. Göteborgskan toppar, tätt följt av norrländskan och skånskan. Bottenplatsen tar Örebrodialekten, dvs. min dialekt. Den dialekten fick ingen röst alls av de tillfrågade.

Jag som trodde att underhållaren Peter Flack (han med Hjalmar Berglund från Viby) hade gjort närkingskan mer gångbar. Förmodligen är det tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...