20 maj 2010

Centerreklam kunde ha utformats annorlunda

Centerpartiet sålde för några år sedan de dagstidningar man ägde och tjänade många miljoner. Därför har man nu råd med att informera, bl.a. via reklam i tv. En reklamfilm visar en ung tjej som har en produkt som hon vill tillverka och marknadsföra. Men att starta företag är ju krångligt, är ett bärande budskap i filmen. Men det vill givetvis Maud Olofsson ändra på. Det är väl huvudbudskapet, om jag fattat filmen korrekt.

Jag tycker det är synd att politiker fortsätter att visa vrångbilden av myndighetssverig, att det är så vårt att ha med dem att göra, bl.a när det gäller att starta företag. Varför kan inte näringsministern bidra till att marknadsföra den utmärkta företagarhjälpen verksamt.se - en informationsajt byggd av landets tre bästa myndigheter: Bolagsverket, Tillväxtverket och Skatteverket?

Naturligtvis har centern haft hjälp av en reklambyrå att göra kampanjen och reklamfilmen. Det är ju reklamfolkets bild av myndigheterna som visas, men det är synd att centern köpt deras budskap rakt av. Det är också synd och skam att inte Näringsdepartementet kan släppa till några extra miljoner till marknadsföringen av verksamt.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...