2 februari 2013

Lita inte på kassören

Jag är ICA-kund sedan 40 år tillbaka och går alltid till samma gamla butik, ICA Kvantum i Sollentuna centrum, det som från början var Stens Livs. Idag var jag där igen och hade då med mig fyra bonuscheckar som man av och till får från ICA för att man handlar hos dem.

Jag lämnade fram bonuscheckarna till kassören, en smal mörkhårig kille i 20-årsåldern. Han tog märkligt nog mycket god tid på sig att dra checkarna. När jag sedan lämnat butiken och kollade kvittot på väg till bilen såg jag att han bara dragit av två av checkarna.

Jag gick tillbaka och sa till honom att jag faktiskt lämnat fyra bonuscheckar, något som han inte ville hålla med om. Visserligen är jag till åren kommen men så senil har jag ännu inte blivit att jag inte vet vad jag gör. Killen i kassan snodde mig alltså på två bonuscheckar, värda tillsammans 100 spänn. Det överlever jag ekonomiskt men det är inte kul för ICA Kvantum i Sollentuna centrum att ha sådan personal.

Vad brukar man säga, det börjar med knappnål och slutar med silverskål.

PS: Jag ringde givetvis till ICA Kvantum i Sollentuna centrum och sökte chefen, men nådde bara en telefonsvarare och pratade in ett meddelande till honom där jag lämnade mitt namn och telefonnummer. Mer kan jag inte göra. Förutom att byta butik förståss och börja handla hos COOP i Häggvik i stället.

Jag handlar för ca 50-60 000 kr per år hos ICA Kvantum i Sollentuna. Jag får se om chefen lyssnar av mitt meddelande och hör av sig. Om han är smart gör han det, tror på mig och ger mig 100 spänn tillbaka. Det ska bli intressant och se vad som sker.

Tillägg den 6 februari: Jag har inte hört nåt från ICA Kvantumchefen i Sollentuna. Så nu har han mist mig som kund.

Tillägg den 7 februari: I dag blev jag uppringd av Anders på ICA Kvantum i Sollentuna. Han hade via en kund fått en länk till min bloggbok och läst vad jag skrivit ovan. Meddelandet jag pratat in på telefonsvararen hade inte nått mottagaren, som är bortrest.

Anders berättade dock att man hittat två bonuscheckar på 50 kr vardera, som han nu hade låst in i butikens kassaskåp. Han lovade att skicka hem dem till mig. Han beklagade vad som hänt och hade ingen förklaring, men han litar på den aktuella kassören.

Såja, nu verkar ordningen återställd och jag kommer att fortsätta att handla på ICA Kvantum i Sollentuna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...