8 november 2012

Halloween - helt onödigt

Jag har aldrig kunnat förlika mig med halloweenfirandet i Sverige. Alla helgons dag, ok. Då man pyntar släktens gravar och tänder ljus. Men att bli störd av en hoper gapiga, utklädda ungar man inte känner som tigger godis och pengar! Nä, det känns konstigt.

I år var vi lyckligtvis bortresta när halloweendagen (vilken det nu är?) infann sig. Men för något år sedan ringde det på dörren och vi var hemma. Jag var helt oförberedd. Hade trott att hallovweendagen låg någon dag längre fram. Eftersom jag varken hade lösmynt eller godis fick busungarna lämna mig tomhänta.

På morgonen när jag skulle ta bilen var det fullt med ketchup på den. Ungarna hade som straff sprutat på min bil. Inte bra för lacken, precis. Skulle förstås symbolisera blod.

Eftersom man tagit efter halloween från USA borde man även tillämpa regelverket man har där. Alltså inte bara pumpor, godiskrav och skräckmasker och dito klädsel. Det är den här regeln jag tänker på:  "Den som har utelampan släckt vill inte ha besök. Där ringer man inte på"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...