20 oktober 2016

Classe var inte billligare

Jag tror ofta att enskilda privata butiker är dyrare än butiker och varuhus som ingår i en kedja. Exempel på kedjebutiker är K-Rauta, Rusta, Ö&B, Clas Ohlson m.fl. Privata butiker kan vara en lokal elaffär, en färghandel eller en järnhandel som inte ingår i någon kedja. Clas Ohlson har för mig framstått som en lågpriskedja (liksom även Rusta).

Men det stämmer inte alltid. I dag var jag hos Clas Ohlson i Häggvik i Sollentuna och köpte  två paket med Casco Husfix. Firman från Insjön tog 99.90 kr per paket och de hade bara två på sin hylla; de tog jag.

När de var slut åkte jag alltså inte till Clas Ohlson eftersom de inte hade några kvar utan till den privata färgbutiken Blå Huset i Sollentuna. Där kostade paketen med Husfix betydligt mindre - 75 kr! Dessutom fick jag 5 % rabatt.

Trevligt att jag kan ha fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...