1 januari 2013

Nu har jag bloggat i tre år

Min bloggbok firar idag tre år. Det var den 1 januari 2010 som jag började skriva inlägg. Under åren som gått har det blivit totalt 537 inlägg vilket är 3,4  i veckan. Första året var det 250 inlägg (4,8 per vecka) sen har det minskat till 161 (3,0) förrförra året och förra året sjönk de till 126 vilket i alla fall är 2,4 inlägg i veckan i snitt under året.

Antalet kommentarer är totalt 229, vilket jag tycker är lite. Det vore kul med fler kommentarer. Antalet sidvyer har varit närmare 74 000 och antalet besökare har passerat 25 000. Jag skulle tro att en majoritet av mina läsare har en koppling till Skatteverket.

Av någon märklig anledning har jag tydligen en del läsare utomlands. Jag litar dock inte riktigt på den statistiken. De länder som ligger i topp är USA, Ryssland, Tyskland, Norge, Storbritannien, Nederländerna, Finland, Kanada och Spanien.

När det gäller webbläsarna så toppar Explorer (66 %) följt av Firefox (17 %) och Safari (8 %). Det vanligast använda operativsystemet är Windows (88 %) följt av Macintosh (5 %).

Det inlägg som lockat flest läsare är "Att avliva en katt" från den 26 februari 2010 följt av ett inlägg om Bergslagsflaggan från 23 juli 2010. Sedan kommer tre inlägg som handlar om min tid på Skatteverket.

Som framgår av statistiken så var jag flitigare med inlägg det första året och sedan har antalet minskat. Jag tror det är en trend som kommer att fortsätta. Idéerna och orken räcker inte riktigt till på samma sätt som när jag började blogga.

Som avslutning på detta statistiska inlägg tillönskar jag alla mina läsare en God Forts. och en kommande Trevlig Trettondagshelg!

2 kommentarer:

  1. Hejsan Björn! Jag tycker din bloggbok är intressant och rolig. Brukar läsa dina inlägg på bloggboken även om det ibland kan gå några veckor mellan besöken. En del av inläggen delar jag med mig av på Facebook. Du har nog rätt i att många av besökarna kommer ifrån Skatteverket. För oss är du något av en levande legend. Själva har jag "bara" jobbat 27 år på Skatteverket.

    Med vänlig hälsning
    Anders Persson
    Skattekontoret Karlskrona

    SvaraRadera
  2. Hej Anders! Tack för din vänliga rader. Det värmer. // Björn

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...