1 april 2022

Idag är det den första april

Aprilskämten i medierna lyser numera mest med sin frånvaro. Det beror på att man inte vill medverka till att sprida så kallade "fake news". Jag tänkte göra ett inlägg här som var ett aprilskämt, men avstod. Men en ordvits bjuder jag på: "Allt skämt är ruttet, sa frukthandlaren".

Ett av de roligaste och med kända aprilskämten är det som SVT hade 1962 då man fick färgteve om man satte en nylonstrumpa över teveskärmen. Ett annat var att Systemet reade ut rök- och brandskade sprit- och vinflaskor.

Även om jag inte har haft något aprilskämt är på min blogg så har jag dock haft inlägg som mer eller mindre har berört ämnet.

Du kan hitta dem här på dessa datum: 26 mars 22011, 1 april 2014.

´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´, 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...