7 april 2022

Finns det en "utomhus-och-offentligt-klubb också?

SVT har en programserie där Christian Luuk i varje program tar upp och skärskådar ett ord varje gång. I det senaste var det ordet "flygplan" som behandlades ur olika aspekter. En kvinna som fallit ur ett plan på tre kilometers höjd (utan fallskärm) och överlevt berättade; några "airplane spotters" intervjuades ute vid Arlanda och en steward berättade om bråkiga passagerare. Luuk tog även upp "tiotusenmeters-klubben" där de som kopulerar t.ex. på en flygplanstoalett på den höjden kan aspirera på medlemskap.

Det fick mig att undra om det också finns någon klubb för dem som kopulerar utomhus och offentligt när andra personer i närheten kan se på. Jag har ingen aning, men det verkar inte vara helt ovanligt, i alla fall inte i Tyskland.

För några år sedan var vi på Rügen i f.d. Östtyskland mitt i sommaren. Vi kom då till en nudistbadstrand som vi gick ned till för att köpa glass i kiosken som fanns där. Vi stod i kön bland nakna män med klockspelet dinglande och kvinnor likaså, fast med tuttarna.

Längs gångvägen tillbaka till parkeringen låg massor med nudister och njöt i solen. På en campingsäng precis bredvid gången där vi gick låg en helnaken kvinna på magen. På henne satt en lika naken man som - trodde jag först - smörjde henne med sololja på ryggen.

Men så var det inte. Han satte på henne bakifrån men var kunde jag inte avgöra. Detta skedde mitt på dan inför alla som gick förbi. Förmodligen fick paret en extra kick att göra det offentligt.

Vid ett annat tillfälle på en uteservering mitt i centrala Berlin blev min kompis JC och hans fru vittne till en liknade seans mitt bland andra gäster. Denna gång var det en sittgök med uppdragen kjol och nedhasade långbyxor.

Det kanske bara är tyskar som är sådana. Jag vet inte. Jag vet inte heller om det finns någon klubb för denna "hobby"?

På 1970-talet fanns det lokaler i landet där man kunde se porrfilm och även så kallade levande shower där ett par kopulerade på en scen beskådade av en betalande publik. Jag besökte en sådan show vid två tillfällen.

Första gången var med min granne TS. Vi satt naturligtvis längst fram  och kollade när det var några tjejer som strippade och tog av sig alla kläder. En av tjejerna spanade in min granne, hoppade ned från scenen och satte sig i hans knä och tryckte musen i hans ansikte samtidigt som hon rufsade till hans hår.

Nu hör till saken att grannen hade en begynnande flint som han skickligt dolde genom att kamma håret från ena sidan till den andra. För att få den långa slingan att ligga kvar hade han sprejat den så att den låg som en mössa över flinten.

Den närgångna strippan hade givetvis upptäckt detta. Efter hennes hårdhänta behandling av hans sprejade hår stod det ett par decimeter långa håret rakt upp på hans huvud.

Grannen knuffad undan henne, reste sig upp röd i ansiktet av ilska och satte sig längst bak i salongen och försökte förgäves lägga slingan till rätta över flinten.

Jag tyckte detta var skitkul.

Andra gången jag var på live show var när vi hade haft en trivseldag på jobbet. Någon föreslog att vi skulle gå på porrshow och kolla. 

Nästan alla ställde upp. Vi var ett tiotal och inte helt nyktra när vi tog oss in till Stockholms City från Solna på kvällskröken.

Men under färdens gång försvann den ene efter den andre med underliga undanflykter. Till sist var bara MB och jag kvar. Hon var tio år äldre än jag och nyskild. (Hennes man hade polat ihop sig med sin sekreterare och lämnat fru och barn.)

Vi satt givetvis också längst fram och kollade det kopulerande unga paret och vi undrade båda hur 17 killen kunde ha stånd inför publik.

Ja, så var det på 1970-talet. Det var mycket sexuell frigjordhet då. Det gick extremt långt. En statlig utredning föreslog bl.a. att incest skulle vara tillåtet. 

Det var tur att förslaget lades i malpåse och ligger kvar där.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...