26 december 2019

Fortfarande inget svar från Lantmäteriet

Jag gillar inte när myndigheter inte svarar på brev eller mejl inom rimlig tid. Jag har tidigare berättat om Sollentuna kommun som dröjde nästan ett år med att svara - trots påminnelser.  Det ledde till att jag JO-anmälde kommunen som fick "kritik" och lovade bättring. 
      En annan myndighet som har svårt att svara är Lantmäteriet. Mitt mejl dit som jag skickade den 12 oktober har jag ännu inte fått svar på.

Den 12 oktober skickade jag ett mejl med två enkla frågor till Lantmäteriets kundcenter (kundcenter@lm.se). Jag fick inte något automatsvar att man fått mitt mejl.

Jag skickade en påminnelse till kundcenter via mejl den 24 oktober. Eftersom lantmäteriet även har service via telefon ringde jag och hamnade som nr 42 i kö. Jag insåg att även den vägen inte var framkomlig och lade på. (Jag vill helst ha svar via mejl så jag har svart på vitt.)

Den 9 november skickade jag ytterligare påminnelser via mejl. Men denna gång till registrator med hemlig kopia till verkets generaldirektör. Samtidigt skickade jag ett mejl till verkets kommunikationsdirektör och berättade att det uppenbarligen inte gick att kommunicera med kundcenter och undrade varför.

Fortfarande inget svar. Så den 20 december skickade jag ett nytt öppet mejl till generaldirektören Susanne Ås Sivborg. I det berättade jag om mitt försök att få svar på mina fråor och om alla de mejl jag skickat.

Inte en enda gång har jag fått automatsvar. Det är märkligt. Jag börjar tro att det kan vara något tekniskt fel eller något it-strul som gör att mina mejl inte når fram till lantmäteriet? Och att jag inte får dem i retur med upplysning om att de inte nått fram. Sånt kan tydligen hända.

Jag måste nog skicka ett pappersbrev i kuvert med frimärke på till Lantmäteriet i Gävle...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...