11 februari 2018

Högern vill ge oss fakta om invandringen

Under alla år har det pekats finger och hyssjats när någon öppnat mun och sagt sanningar om invandringen. Poliser som sagt att gärningspersoner varit utlandsfödda har fått smäll på fingrarna. Statsråd har i debatten förmedlat bilden att en majoritet av invandrarna är läkare, ingenjörer och andra högskoleutbildade och förtigit den stora andelen med bristfällig eller obefintlig utbildning. Allt för att den politisk korrekta maffian i landet vill dölja hur det i själva verket står till.

Likadant har det varit när statistik om t.ex. hur stor andel av brottslingarna som har utländsk bakgrund har presenterats. Då har de politiskt korrekta analytikerna hos Brå slagit knut på sig för att bortförklara fakta.

Jag har reagerat tidigare mot detta i inlägg på min blogg. Vid flera tillfällen har jag föreslagit att någon neutral instans skulle få i uppdrag att ta fram sanna fakta om invandringen och delge svenska folket så att debatten kan bli mer saklig (se mina inlägg den 15 juni 2012 och 19 maj 2016).

Men nu har i alla fall ett parti tagit tag i frågan, nämligen Kristersson och hans höger. Detta givetvis för att vinna tillbaka röster från SD. Även sossarna har börjat skärpa till sig när det gäller invandringen, vilket retat kommunister, feminister, miljömuppar, bondeförbundare och andra som vill ha fri invandring. Sossarna i Danmark har gått ännu längre och vill i princip stänga sina gränser för asylsökande.

Vettig debatt kräver fakta

Kristersson vill att samhällets kostnader för invandring och integration ska tas fram. Det tycker jag är bra. Han vill också att man ska redovisa brottslingarnas etniska ursprung (något som skett förut). Det tycker jag också är bra.

Ska vi kunna föra en vettig debatt och kunna lösa de problem invandringen fört med sig måste vi ha korrekta fakta. Att gissa eller ta beslut utifrån ideologiska värderingar leder till fel åtgärder.

Den ökande maffialiknande gängkriminaliteten och alla dödsskjutningar, våra många utanförskapsområden, hederskulturen med sina hedersmord, de tiotusentals illegala invandrarna, parallellsamhällena med sina egna (sharia)lagar m.m. är effekter av massinvandringen och vår oförmåga att skapa en fungerande integration.

Samtidigt skickar vi på grund av något skitfel i fackets regelverk ut svensktalande invandrare som rotat sig, betalar skatt och försörjer sig och sin familj.

Den massinvandring vi haft och de problem den medfört har numera fått upp ögonen på en del politiker som svängt i sina åsikter och börjat föreslå åtstramningar av olika slag. Andra fortsätter och pratar om att vi ska ha fri invandring.

Samhällen har gått under

För en tid sedan träffade jag en f.d, arbetskamrat som med emfas hävdade att alla samhällen och kulturer som satt upp gränser har gått under. Jag blev så häpen av hans uttalande att jag blev tyst. Jag skulle givetvis frågat vilka samhällen han menade.

Sovjetväldet satte visserligen upp gränser och gick under. Men de gränserna var ju inte för att hindra folk att komma in - utan tvärtom!

Däremot vet jag blomstrande samhällen som gått under för att man öppnade sin gränser och hjärtan och tog emot besökare från andra länder. Jag tänker på de miljontals indianer i såväl Syd- som Nordamerika som med början på 1500-talet tog emot européerna med öppna famnar. Deras riken har gått under. Likadant var det med de medeltida kungadömena i Afrika som tog emot oss européer. De har också gått under.

Nä, jag tror risken att gå under är större om man inte har koll på sina gränser och de som vill in.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...