27 april 2016

Gubbarna borde ha sittplatser i dambutikerna

När vi var i London för många år sedan besökte vi en Laura Ashley-butik, som främst innehåller varor som intresserar kvinnor. Vi två gubbar som var med våra kvinnor slog oss ned i en bekväm soffa som fanns precis innanför entrén.

Min kompis Gunnar somnade ganska snart, vilket hördes på hans ljudliga snarkningar. Han hade placerat sig halvliggande i soffan med sina raka ben utsträckta. De nya kunder, framför allt kvinnor, som kom in i butiken log överseende när de tog ett kliv över Gunnars ben.

När jag är med min fru i hennes klädbutiker så blir jag omedelbart trött, såväl fysiskt som psykiskt. Men det är ytterst sällan det finns någon sittplats i butiken. Det är en stor brist.

Om vi gubbar hade bekväma fåtöljer att sätta oss i medan våra kvinnor letar blusar, toppar, klänningar, jumprar, byxor, kjolar och diverse tillbehör till allt detta skulle vi bli på bättre humör och därmed positivt inställda till deras val. Det skulle butikerna tjäna på.

Om fåtöljerna dessutom kompletterades med ett litet bord där det fanns herrtidningar att bläddra i skulle vi genast bli mer generösa och ännu mer positivt inställda till deras inköp.

PS. Med herrtidningar menar jag sådana som handlar om bilar, historia, datorer, sport och liknande. Vad annars?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...