25 april 2016

"Den demente"

Jag är varken skald eller poet. Och kommer nog aldrig att bli det. Men trots det händer det vid mycket sällsynta tillfällen att jag kan få till några rader med (nöd)rim. Jag fick ordet "dement" i skallen och sen kom "cement" som rimord två. (Cement kan liknas vid det plack som är grogrund för demens).

Det blev några rimmade rader:

Den demente

Jag har blivit dement
med hjärnan full av cement.
Ibland är jag dock glad
men vet inte för vad.

Mitt liv har blivit kallt
då jag glömt nästan allt.
Har tappat kontakt med vänner
och alla andra jag känner.

Livet börjar snart ta slut
vet inte om jag står ut.
Tar en dag i sänder
med livet i andras händer.

Vården min är dock bra
(Ja, i alla fall i da`).

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...