23 augusti 2012

Ett erbjudande från TryggHansa

För en tid sedan fick jag ett personligt reklambrev från försäkringsbolaget TryggHansa. Rubriken löd: "Varsågod! Vi garanterar ett lägre pris på din bilförsäkring."

När jag sedan ringer bolaget och frågar vad min halvförsäkrade bil skulle kosta hos dem blir svaret 3 700 kr.  "Den försäkring jag redan har hos Folksam kostar 3 128 kr", säger jag. Det blir tyst. Sedan erbjuds jag en rabatt på 50 kr från TryggHansa, alltså 3 650 kr. Fortfarande inte lägre än den försäkring jag har.

Så var det med den garantin. TryggHansa skickar ut reklam med löften man inte kan hålla. Dåligt.

PS - tillägg den 31 augusti: Jag fick häromdan ett  nytt brev från TryggHansa med samma erbjudande och ringde upp dem på nytt. Fortfarande inget lägre pris spontant, men då jag bryskt hänvisade till breven jag fått blev det annan ljud i skällan. Det visade sig att jag var "utvald" och för mig gällde erbjudandet.

Man borde ha skrivit i brevet att man ska hänvisa till erbjudandet. Då hade det funkat från början. En miss av deras marknadsförings-avdelning, som då sluppit detta negativa blogginlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...