En kollega till mig på Skatteverket som också har barnbarn åkte till sin billeverantör Toyota för att köpa en bilbarnstol. Där hade man tre olika modeller att välja på, men säljaren rekommenderade ingen av dem. I stället tipsade han min kollega om en specialbutik i Sollentuna.
Väl där hänvisades kollegan till en äldre gentleman, som var expert på bilbarnstolar. Han demonstrerade butikens hela sortiment av stolar men rekommenderade till slut den stol som han ansåg vara den bästa. Kollegan slog till och köpte den.
Bilbarnstolsexperten var mycket servicevillig, följde med ut till kollegans bil och hjälpte till att montera stolen. Samtidigt berättade han att han jobbat med bilbarnstolar hela sitt liv, bl.a. utomlands i USA och Kanada. Han avslöjade dessutom stolt att att den stol han nyss monterat i kollegans bil hade han själv konstruerat.
Det blev ett trevligt samtal och till slut undrade bilbarnstolsexperten av någon anledning var min kollega jobbade någonstans. Kollegan - som på den gamla goda tiden varit taxeringsnämndsordförande - dröjde med svaret någon sekund men avslöjade sedan att han jobbade på Skatteverket.
Bilbarnsexpertens ansikte klövs av ett brett leende och han brast ut i idel lovord över Skatteverket. De kontakter han haft med verket hade enbart varit positiva. Han sa att vi lämnade en enastående service - till skillnad mot våra västra broderländer.
Det kändes skönt att numera kunna berätta att man jobbar på Skatteverket utan att behöva riskera att bli utskälld, menade min kollega.
Och det finns ju många andra vittnesbörd om hur bilden av Skatteverket har förändrats till det bättre.
9 februari 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar