27 oktober 2019

SvD om hektar och fotbollsplaner

Kvalitetsredaktören hos Svenska Dagbladet har i sin spalt i dagens tidning tagit upp ämnet fotbollsplaner som storleksmått. Den 20 dennes hade jag ett inlägg i samma ämne här på min blogg. 
          Delar av den texten skickade jag via mejl till tidningen. Det ledde till följande text där mitt mej delvis citeras.

Texten på slutet avslöjar att redaktören måste ha läst mitt blogginlägg. Avsnittet om den finska tomteparken var inte med i mitt mejl till honom; det fanns bara på bloggen.

Tyvärr citerar han mig fel. Jag skrev inte att man angav ytan i hektar i artikeln om tomteparken. Den omräkningen gjorde jag i blogginlägget och redaktören tolkar det som att den ytangivelsen fanns i artikel, vilket är fel. 

En struntsak igentligen, men rätt ska vara rätt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...