27 juni 2013

Att bygg en isärtagbar lekstuga

Mina barnbarns mor (dvs. min dotter) tyckte att jag som morfar borde bygga en lekstuga år dem. Först vägrade jag. De finns att köpa, tänkte jag. Men sen så ändrade jag mig och satte igång.

Jag började göra stommar till alla väggar och spika på brädor. Min idé var att göra stugan i sex lösa delar: två gavlar, två långsidor, två takdelar. Till detta även ett i delar löstagbart golv. Genom att göra på detta viset skulle det bli lätt att bygga stugan på en lämplig plats för att sedan kunna ta isär den och bygga ihop den på rätta stället - i detta fall i ett buskage.

Materialet i form av trävirke, spik, färg m.m. kostade nästan 6 000 kr. Inte billigt precis. Men det blev till slut en stuga. Hur det i stora drag gick till ser du på bilderna nedan.










1 kommentar:

  1. Tack, tack, tack, världens bäste pappa/morfar för världens finaste lekstuga!!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...