21 december 2011

Jag var skolkamrat med Clark


När jag rotade i källaren hittade jag i en kartong mina gamla skolkataloger. I en av dem - från Örebro Praktiska Realskola, läsåret 1959-60 - fann jag inte bara mig själv utan även en av landets mest kända (blivande) brottslingar: Clark Olofsson. Se ovan. "O" står för Oderth.

Han bodde tydligen en tid i Örebro. Han är född 1947 i Trollhättan och bodde annars mest i Göteborg när han var ung. Han har suttit inne en stor del av sitt liv, bl.a. för mordförsök, misshandel och flera narkotikabrott. Har han tur släpps han ut 2015 men utvisas då på livstid. Belgien är hans nya hemland där han har sin fru och sina fem barn.

Jag har inget som helst minne av Clark. Han var bara en elev i mängden. Men jag kan i alla fall skryta med att vi har varit skolkamrater!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...