4 juli 2018

Den svarslöse reseledaren

En reseledare bad mig att skicka några foton från vår gemensamma resa för ett år sedan. Det gjorde jag. Han fick en minnessticka plus ett frankerat svarskuvert så han kunde skicka tillbaka USB-minnet i. Jag väntar fortfarande på svar från honom. Jag tycker ett sådant här "svarslöst" beteende är oacceptabelt.

Våren 2017 var jag och frugan plus några kompisar på en gruppresa till Cornwall, som arrangerades av Reseskaparna. Det var första gången just den här resan gjordes och tonvikten låg på "Morden i Midsomer" och vi fick se en hel del inspelningsplatser. Plus givetvis även mycket annat. Resan var det inget fel på.

Inte på vår guide och reseledare JN heller. Han var otroligt kunnig och trevlig och gjorde resan mycket intressant och lärorik. All heder till honom.

Fixade bilder åt honom

Det var första gången han gjorde den här resan åt Reseskaparna. Då han såg att jag tog många bilder med min digitalkamera bad han mig särskilt att skicka honom mina bilder från resan och han gav mig sitt visitkort.

Jag såg till att han fick bilderna så fort jag kommit hem till Sverige. Eftersom det var en hel del bilder lade jag dem på ett litet USB-minne, la det i ett kuvert, satte på både adress och tillräckligt med frimärken. Dubbelt porto.

Jag bad honom ladda över bilderna till sin dator, lägga minnet i det bifogade och frankerade svarskuvert och skicka det till mig. Allt för att underlätta för honom

Väntar fortfarande

Inget hände. Det gick ett par månader och jag blev orolig att det hade hänt honom något allvarligt och jag kontaktade via mejl researrangören. Svaret blev att han var vid full vigör och de skulle kontakta honom.

Ett ytterligare några dar kom ett kort mejl från JN med en ursäkt. Sen har jag inte hört något mer. Och ingen minnespinne har kommit tillbaka.

Har bytt resebyrå

Jag har svårt att förstå hans beteende. Först ber han mig om en tjänst, som jag utför och underlättar för honom. Sen struntar han i alltihop. Det stämmer inte med den bild jag fick av honom under vår trevliga resa.

Suck! Folk är olika. Det är väl förklaringen?

PS. I år åker jag tillbaka till United Kingdom, fast till en annan del. Och med en annan researrangör. Jag är även besviken på Reseskaparna, som kunde sett till att han skickat tillbaka minnespinnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...